Newsletter Subscribe
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Enter your email address below and subscribe to our newsletter
Hayat boyu duyularımızla bir şeyleri algılar ve anlamlandırırız. Renkte bunların başta gelenlerindendir. Dünyanın bembeyaz olduğunu veya her şeyin siyah beyaz olduğunu düşünsenize…
Renkler üzerindeki bu anlamlandırma çoğu zaman bizim isteğimiz aksine bilinçaltımıza göre şekillenir. Farklı renkler zihnimize farklı kodlar gönderir. Elbette bu durum reklamda kullanılır. Markaların isimleri, logo şekilleri kadar renkleri de önemlidir. Yapılan sosyal sorumluluk çalışmasından ürün paketlemeye kadar renkleri doğru kullanmak çok önemlidir. Örneğin çoğu fastfood markasının kırmızı/turuncu tonlarını kullanması veya daha lüks, niş markaların gri/pastel tonlarını kullanması tesadüf değildir. Bu renkler ile hedef kitle yakalanır ve harekete geçirilir. Hatta kulağa ilginç gelse de her rengin hatta tonun hissettirdiği bir tat ve koku vardır.
Ancak kültürel farklılıklar ve demografik özelliklerin değişmesi de insanın renkleri algılaması üzerinde etkilidir. Bu nedenle Dünyaca çapındaki markaların ülkelere göre farklı çalışmaları da olabilir. Reklamcı diğer konularda olduğu gibi bu konuda da hedef kitlesi olan toplumu iyi tanımalıdır.
HAZIRLAYAN: CEYDA KAYATÜRK