Breaking News

Popular News

Enter your email address below and subscribe to our newsletter

Elektrikli Araç Reklamlarında Neler Oluyor ?

Share your love

Hayatımızda ulaşım her zaman en önemli gereksinimlerden biri olmuştur. Ancak günümüz doğa koşulları ve kıt kaynakların azalmasıyla elektrikli taşıtlara yönelim artmıştır. Elektrikli araç teknolojileri, petrol kaynaklarınının azalması ve çevre bilincinin gelişmesiyle araçların yapmış olduğu karbon salınımının azaltılmak istemesi sebebiyle önem kazanmıştır. Gelişen teknoloji ve yapay zekanın gelişmesiyle birlikte araba markaları sosyal sorumluluk projeleri kapsamında üretimlerini bu yönde geliştirmeyi amaçlamıştır.

Tesla, BMW, Kia, Renault, Hyundai, Nissan, Volkswagen, Chevrolet gibi markalar elektrikli araç üretiminde belirli seviyelere ulaşmışlardır. Tesla elektrikli araçlara yapay zeka ve otomatik sürücü özelliğini de ekleyerek diğer markalardan farkını ortaya koymuştur ve böylece birçok kazanın önüne geçilmiştir.

Elektrikli Araçların Hedef Kitlesi

Elektrikli araçların hedef kitlesinden bahsedecek olur isek çevre bilincini taşıyan ve sosyal sorumluluklarına dikkat eden, yeniliğe açık insanlardan oluştuğunu söyleyebiliriz.Ekolojik sistemi koruması sebebiyle devletler de vatandaşlarını elektrikli araçlara yönlendirmiştir. Bu sebepleson yıllarda elektrikli araç satışlarında fazlasıyla artış gözlemlenmiştir.

Elektrikli araçların hedef kitlelerinden ilki ; Showboats diye tabir edilen gösteriş severlerdir.  Gösteriş severler  yüksek gelir grubuna sahip ve prestijden hoşlanan müşteri grubunu ifade etmektedir. Bir diğer hedef kitlesi ise Filo(fleet) yani büyük bir pazarı oluşturan kurumsal müşterilerdir. Son olarak çevreci yaklaşımı benimsemiş, aynı zamanda maaliyeti düşünen müşteri grubu da hedef kitlenin içerisinde yer almaktadır.

Ülkelerin Elektrikli Araç Yatırımları: Almanya

Alman otomobil devi Volkswagen, elektrikli araç üretimine geçiş süreci için 2024 yılına kadar ayırdığı bütçeyi 60 milyar avroya çıkardığını duyurmuştur. Şirket, önümüzdeki 10 yıl boyunca tamamen elektrikli 75 araç modeli ve 60 hibrit model piyasaya süreceğinden bahsetmiştir. Ayrıca 2023 yılı sonuna kadar 1 milyon, 2025 yılı sonuna kadar da 1,5 milyon araç üretmeyi hedeflemektedir.

Tasarlanan araçların daha düşük maliyetli ve yüksek kapasiteli piller kullanılarak üretilmesiyle de herkese hitap edecek bütçelerle satışı planlamaktadır.

https://thinktech.stm.com.tr/uploads/docs/1608824923_stm-blog-elektrikli-otomobil-devri.pdf

Japonya

Japon otomobil devi Honda, Avrupa’da satışa sunulan tüm araç modellerinin 2022 yılından sonra elektrikli olacağını duyurmuştur. Japon firma yetkilileri, daha temiz bir dünya ve AB’nin emisyon standartlarına uyabilmek için bu kararı aldıklarını söylerken, bu atılımla üç sene içerisinde altı yeni elektrikli model üreteceklerini açıklamıştır.

 Bu araçların tümünde elektrikli motor kullanılacağı belirtilirken, Honda E gibi bazı modellerin tamamen elektrikli, Jazz gibi modellerinse hibrit (hem elektrikli hem benzinli motor) olarak üretileceği kaydedilmiştir. Ayrıca Honda’nın bütün elektrikli modellerini e: teknoloji grubu altında toplayacağı da açıklanmıştır.

Rusya  

 Rusya 2020’de dünyanın en ekonomik elektrikli aracını piyasaya süreceğini açıklamıştır. Rusya’nın ilk yerli elektrikli aracı olan Zetta, Rus Mühendislik ve Üretim Şirketi (REMC) tarafından üretilmiştir.

  Ortalama 120 km/s hızla, 200 km menzili olması planlana aracın 7.000 ila 10 bin dolar arasında bir fiyatı olacağı açıklanmıştır. Aracın pilleri Çin’den ithal edilirken 2020 ve 2021 yılları için üretilecek araçların üçte ikisinin yurtdışına ihraç edilmesi planlanmıştır.

Türkiye’nin Yerli Üretim Elektrikli Otomobili

Türk sanayiinin 58 yıllık rüyası yerli otomobil ise 2019’un son günlerinde görkemli bir törenle dünya kamuoyuna tanıtılmıştır. TOGG Tesisi 1,2 milyon metrekarelik alan üzerine kurulmuştur.

Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından komple yeni yatırım olarak inşa edilecek tesisin öngörülen toplam sabit yatırım tutarı 22 milyar TL olacaktır. Yatırımın süresi, başlangıç tarihi olan 30 Ekim 2019’dan itibaren 13 yıl olarak belirlenmiştir. Aracın üretiminde firmaya gümrük vergisi muafiyeti uygulanmaktadır.

Markaların Reklam Stratejisi 

   Elektrikli araç teknolojisinde büyük bir inovasyon yaşatan markaların izlediği reklam stratejileri ise genel olarak birbirlerine yakın olmakla beraber, elektrikli araç satışları bu reklamlar sayesinde büyük artış göstermiştir.

Wolkswagen : 

 Wolkswagen bu reklamda bizlere yeniliğe ihtiyaç olduğuna vurgu yapmıştır. Elektrikli araçların gücüne ve sürdürülebilirliğe verilen önemden bahsetmektedir. Otomatik ve elektrikli araçların hayatımızda yaşattığı değişimlere ve bizlere yaşatmayı amaçladığı farkındalık bilinciyle özgürlüğe uzanan bir gelecekten bahsetmektedir. Kullanıcı deneyiminin tüketiciler  üzerindeki etkisinin de reklamın çarpıcı noktalarından biri olduğu gözlemlenmektedir.

Reklam (https://www.youtube.com/watch?v=W51J0Wq0HeY)

Hyundai :

  Hyundai reklamında; elektrikli otomobillerin sadece bir taşıt olmadığının ve doğayı karbon salınımından korumak amacıyla üretildiğinin mesajı net bir şekilde göze çarpmaktadır. Uzun menzilli araçlardan, gelecekte hayatımıza girecek olan robotlara ve sürdürülebilir topluma uzanan değişimin gerekliliğinden bahsetmektedir. Bu reklam aracılığı ile yapay zekanın günlük yaşantımıza katkısını tüm alanlarda yaşayacağımız bir dünyanın mümkün olduğunun mesajını iletmektedir.

  Reklam (https://www.youtube.com/watch?v=e1nCwdS3KI8)

Mercedes-Benz :

 Kıvanç Tatlıtuğ oynatarak farkındalık yaratmayı amaçlayan Mercedes, doğada yaşanan iklim krizlerine, soyu tükenme tehlikesi geçiren hayvanlara ve atıkların çevreye zarar verdiğine değinen bir reklam hazırlamıştır. Tüm bunların kontol altında tutulması gerektiğini de vurguladığını söyleyebilmek mümkündür. Hayalini kurduğumuz özgür ve temiz dünyanın ancak elektrikli araçlar ile mümkün olacabileceğinin mesajını vermektedir. 

Reklam (https://www.youtube.com/watch?v=0Gnwo3AozKk )

Ford :

   Ford bu reklamında, otomobillerinin gücünü dünyayı Fordile gezen ilk kadın ile göstermektedir. Aradan 100 yıl geçtikten sonra dahi aynı gücü elektrikli araçlarla da yakalanabileceğinden bahsetmektedir. Ekolojik sisteme sağladığı katkıyı ve sürdürülebilir enerji kaynaklarının hayatımızın artık bir parçası olduğunu vurgulanmaktadır.

Reklam (https://www.youtube.com/watch?v=Yl4iUs5hmwk ) 

wk ) 

KAYNAKÇA

(https://www.dunya.com/foto-galeri/otomotiv/volkswagen-yeni-elektrikli-arac-ailesini-tanitti-fiyati-25-bin-euronun-altinda-galeri-688490?p=3

https://thinktech.stm.com.tr/uploads/docs/1608824923_stm-blog-elektrikli-otomobil-devri.pdf

(https://webmasto.com/sony-ve-honda-elektrikli-arac-girisimi-afeela-icin-yatirimlarini-artiriyor

https://thinktech.stm.com.tr/uploads/docs/1608824923_stm-blog-elektrikli-otomobil-devri.pdf

https://www.mortilki.com/otomobil/11994/rusyanin-560-km-menzilli-ilk-elektrikli-otomobili-zetta-2020-yilinda-yollarda-olacak.htm

https://thinktech.stm.com.tr/uploads/docs/1608824923_stm-blog-elektrikli-otomobil-devri.pdf

https://www.yeniasir.com.tr/ekonomi/otomobil/2023/04/05/turkiyede-ilk-togg-ab-mevzuatiyla-uyumlu-tum-testlerden-gecti

https://thinktech.stm.com.tr/uploads/docs/1608824923_stm-blog-elektrikli-otomobil-devri.pdf
Share your love
Ahmet BULDUR
Ahmet BULDUR
Articles: 36

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Stay informed and not overwhelmed, subscribe now!