Breaking News

Popular News

Enter your email address below and subscribe to our newsletter

2023’ün Öne Çıkan Marka Kimliği ve Logo Yenilemeleri

Share your love

2023 yılında pek çok marka kurumsal kimliklerini ve logolarını modernize edecek yeniliklere imza attı. Özellikle bu yıl değişen trendlere ayak uydurmak ve marka geleneklerini günümüz estetiğiyle birleştirmek isteyen birçok marka, geçmişin izlerinden ilham alarak nostaljik bir atmosfer yaratmaya yöneliyor.

2023’ün logoları arasında, markaların öz geçmişlerinden esinlenerek tasarladıkları logolarda, nostaljik unsurlar öne çıkıyor. Ancak dikkat çeken şey, bu nostaljik tasarımların modern vurgularla nasıl harmanlandığıdır. Markalar, çağdaş renk paletleri ve negatif alanların akıllıca kullanımı gibi modern tasarım öğelerini birleştirerek logolarını zamanın ruhuna uyacak şekilde uyarlıyor.

Geleceğe adım atarken geçmişe saygı duyan markanın yaratıcı kimliği ve logo yenilemesi tasarım dünyasına yeni bir soluk getiriyor. Bu yenilikçi yaklaşım, markaların geçmişin izinden gitmek yerine, kendi modern kimliklerini yaratmalarına olanak tanıyor.

İşte, 2023’ün öne çıkan marka kimliği ve logo yenilemeleri:

JOHNSON& JOHNSON

Johnson & Johnson, inovasyona odaklı bir stratejiyi yansıtan yeni görsel kimliğini duyurdu. Şirket, sağlık hizmetleri ve tıbbi bakım alanındaki inovasyona vurgu yaparak yeni bir stratejik döneme giriş yapıyor. Yenilenen görsel marka kimliği, tıbbi teknoloji ve ilaç segmentlerini tek bir marka altında birleştirerek sağlık alanındaki çalışmalarını ve birleşik gücünü vurgulamayı amaçlıyor.

NOKİA

Nokia, eski günlerinde gelişme gösteremeyince, modern telefon öncülerinden Apple ve Samsung’a geri dönüştü. Bir zamanlar dayanıklı teknoloji sembolü olan Nokia logosu zaman içinde cazibesini kaybetti ve eski tarihleri yansıttı. Ancak Nokia, operasyonlarını ve ürünlerini yeniden tasarlayarak kendini canlandırdı ve bu değişimin resmi olarak açıklanmasıyla yeni logosunu tanıttı.

PEPSİ

Pepsi 14 yıl aradan sonra yepyeni bir logosunu ve görsel kimliğini tanıttı. Yenilenen logoda, ikonik üç renkli küre korunsa da “Pepsi” harflerinde önemli bir değişiklik yapıldı. Markanın ünlü ‘küre’ tasarımı düzleştirilirken, kelime işareti eski konumunu yeniden aldı. Yeni logoda, Zero Sugar ürününden alınan renge sahip kalın, siyah metinler ön plana çıkıyor.

X (TWİTTER)

Elon Musk’un Twitter’ı devralmasının ardından platformda önemli değişiklikler yaşandı. Diplomatik bir ifadeyle söylemek gerekirse, bu değişiklikler toplum tarafından olumlu bir şekilde karşılanmadı. Ancak son gelişmelere bakılırsa durum daha da hız kazandı. Twitter platformu resmi olarak X Corp olarak yeniden markalandı ve Musk, bu değişikliğe uygun olarak yeni bir logo benimsemiştir.

PAPARA

Papara, modern ve minimalist bir estetikle mevcut logosunu güncelledi, böylece teknoloji odaklı bir görünüm elde etti. Yenilenen logoda, önceki yuvarlak hatların yerini daha oval ve yumuşak köşeli formlar aldı.

FANTA

The Coca-Cola Company’nin tasarım ekibi ve Jones Knowles Ritchie işbirliğiyle yürütülen yeniden markalaşma, Fanta’ya her yaşa hitap eden eğlenceli bir imaj kazandırmayı hedeflemiş.

Coca-Cola’nın en eski ikinci markası olan Fanta, uzun süredir dünya genelinde farklı marka uygulamalarına sahipti. Yeni marka kimliği, Fanta’yı dünya çapında birleştirerek, Coca-Cola ve Sprite gibi diğer ikonik markalarla tutarlı bir şekilde bütünleşmesini sağlamıştır.

REDDİT

Tasarım ajansı Pentagram, sosyal medya platformu Reddit için görsel kimlik ve özel bir yazı tipi oluşturarak uzaylı maskotu Snoo’yu 3D olarak tasarladı. Ayrıca, site düzenlemelerine yardımcı olmak amacıyla renkli sohbet balonları da ekledi.

Metin: İlayda Akdağ

Share your love
Ahmet BULDUR
Ahmet BULDUR
Articles: 36

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Stay informed and not overwhelmed, subscribe now!